Studenci wolnego wyboru

Studenci wolnego wyboru

Megan Herzog

więcej projektów [...]

Ornäsbjörk - projekt ceramiczny jest kontynuacją zeszłorocznego projektu Mapa,

dla którego bezpośrednią inspiracją jest kultura skandynawska i tradycyjne wyroby z miejscowości Nittsjö w Szwecji, gdzie rzemiosło to było przekazywane z pokolenia na pokolenie i ma dla mieszkańców duże znaczenie sentymentalne oraz obyczajowe.

wikipedia - In 1985, the Ornäs birch was named as the national tree of Sweden, and examples have been planted in central locations in many Swedish towns.

Obecna sytuacja zmusiła mnie do przerwania pracy w warsztacie i kontynuowania projektu w innym medium, jakim jest rysunek. Seria szkiców jest formą zapisu i notowania pomysłów na przyszłe podróże.

 

Larys Lubowicki

więcej projektów [...]

Regnum animale
2020

Paulina Misiak

więcej projektów [...]

 

TechniCALL IN

Idea

Wieczór.

Kliknięcia komputerowej myszy przecinają to, co mogłoby być ciszą.

Miarowy stukot klawiatury, jakby czyjś szept.

Aluminium obudowy, tak bliskie opuszkom palców, mogłoby być człowiekiem.[...]

Marta Ruszczyńska-Zielińska

Chwila przesuwa się o centymetr

Praca oparta jest na analizach dokonanych myśli wielu filozofów na przestrzeni dziejów na temat czasu i sposobów jego pojmowania. Na podstawie przemyśleń św. Augustyna, Husserla, Heideggera, Nietzschego, Kanta i Leibniza, pragnę zmierzyć się z przedstawieniem czasu. Temat jest ściśle powiązany z pracą teoretyczną, który dodatkowo jest cytatem słów Leibniza. Twierdził on, że mówienie o tym, że czas płynie to tak samo, jakby powiedzieć: "Chwila przesuwa się o centymetr" 

Zdjęcia  nawiązują do moich konkretnych wspomnień, do przeszłości, którą pamiętam tylko dzięki nim. Jednak nasze widzenie przeszłości jest bardzo subiektywne, co wpływa na to, jak ją „widzimy”.  Widoczne na zdjęciach przesunięcia poniekąd odzwierciedlają fizyczne przesunięcie się chwili, która nie jest obiektywną przeszłością a jedynie jej niedoskonałym odzwierciedleniem. Dokonuje się tu zachwianie rzeczywistości, która się wydarzyła a jednocześnie się nie wydarzyła, ponieważ to, jak ją wspominamy nigdy się nie dokonało, a istnieje jedynie w naszej głowie, w naszych przekształconych wspomnieniach.

Magdalena Stachowiak

więcej projektów [...]

Projekt Operacja w krainie czarów, to skutek dość nietuzinkowego spojrzenia na człowieka i jego wewnętrzny świat organów. Całość założenia opiera się na działaniu skalą, jak w Carroll'owskiej powieści, tylko zamiast na zewnętrznej istocie i aparycji Alicji, koncentruje się po jej wewnętrznej stronie. Rozważając perspektywę, możliwości jakie daje praca w dużym formacie, podejmuję się wyzwań jednoczesnego utrzymania estetyki i treści przedstawianego organu. Poszukując tego jednego, konkretnego - Interstitium, nie sposób przeoczyć środowisko, które kształtuje go i otacza. Mierzyć się z Interstitum to nieustannie szukać odpowiedzi na pytanie: jak pokazać coś czego nie widać?

 

Jadwiga Subczyńska

więcej projektów [...]

Skin

W rzeczywistości Antropocenu, artysta musi być świadomy materialności swoich dzieł. Inspirując się działalnością Tiare Ribeaux, amerykańskiej artystki realizującej obecnie projekt ‚Bioplastic Cookbook for Ritual Healing from Petrochemical Landscapes’ materializuję myśl o biodegradowalnych obiektach sztuki. Tworzę odlewy egzotycznych liści, nawiązując do ochrony środowiska i odpadów plastikowych, które są eksportowane z Europy do krajów Azjatyckich w celu pozbycia się niewygodnego problemu. Chodując bioplastik daję szansę zamiany moich prac w kompost, który użyźni kolejne, żyjące rośliny.

Nina Węsierska

więcej projektów [...]

 

 

Nowa rzeczywistość

W ramach niemożności kontynuacji mojego projektu, który wymaga stacjonarnego
zaangażowania i realizacji w pracowni ceramiki, projektu na przedmiot Projekty i Badania
Transdyscyplinarne, zrealizowałam nowy projekt, który odnosi się do obecnej sytuacji pandemii w
naszym kraju i na świecie. Wszyscy zostaliśmy postawieni przed nową rzeczywistością, nowym
funkcjonowaniem, nowym odbieraniem świata i tego co nas otacza. W ramach mojego
zainteresowania i nauki tworzenia kolażu, postanowiłam właśnie w ten sposób się wypowiedzieć.
Projekt ten, pokazuje moje odczucia co do panującej sytuacji. Ciężka jest ona także dla artystów,
którzy często czerpią inspiracje z codziennego życia, z podróży, natury, życia miasta. Jesteśmy w
bardzo dużym stopniu zablokowani, ale też możemy odnaleźć w tym czasie nowe źródło
inspiracji, jakim jest funkcjonowanie w tej ,,Nowej rzeczywistości’’.

Zuzanna Sobolewska

więcej projektów [...]

Przed zamknięciem uczelni, pracowałam nad pracą, która mówiła o dotyku. Dotyku między ludźmi, który jest codziennością naszego życia. Dziś zastanawiam się nad dotykiem w czasach pandemii. Zagrożenie epidemiologiczne stawia nas w warunkach, gdzie kontakt z innymi ludźmi mamy ograniczony, ponieważ stanowi on zagrożenie dla zdrowia i życia każdego z nas. Dezynfekcja przedmiotów codziennego użytku jest dla nas obowiązkiem, który chroni nas zakażeniem.

 

Marta Wieczorek

Ryzosfera

Las. Cisza. Zapach sosny, a może dębu? Z korony najwyższego drzewa, powoli mijając gałęzie i pień, opada liść, bezszelestnie lądując na ziemi. Tam, pod naszymi stopami, kryje się jeden z najważniejszych sekretów lasu - podziemna sieć korzeni, łącząca drzewa oraz grzyby, zwana Ryzosferą.

W grze Ryzosfera kładąc na zmianę karty drzew oraz grzybów, możemy stworzyć swoją własną sieć. Pamiętajmy, że nie każde drzewo łączy się z każdym grzybem i odwrotnie. Symbole na kartach przypomną nam, że np. koźlarz babka może rosnąć jedynie pod brzozą, jednak obok brzozy może rosnąć również muchomor czerwony.

Silny las to las, który współpracuje. Naszym celem jest stworzenie połączeń między 10 drzewami zanim skończą się karty. Pozornie może się wydawać to proste, lecz na naszej drodze będą stawać zagrożenia: fabryki (które uniemożliwiają zwycięstwo), pożary, pasożyty i choroby. Nie jesteśmy jednak zupełnie bezsilni - z pomocą przyjdą nam karty ekologów oraz minerały, którymi drzewa mogą się ze sobą dzielić za pomocą sieci.

Dziyana Taukin

 

Małgorzata Kaczmarek

 

Beata Tyrcha

Barbara Melnyk

Magatera Novaeangliae
(Wieloryb w słoiku)
Słoik jest ludzkim wytworem do przechowywania rzeczy, jedzenia, leków oraz próbek laboratoryjnych/ eksponatów. Postanowiłam użyć ten przedmiot jako medium do schowania w nim wieloryba. Największego ssaka na świecie którego nie bylibyśmy w stanie tak przechowywać ale jednak jako ludzie przez bardzo długi okres historii chcieliśmy by nawet one były nam podwładne. Tak więc zamknięcie wieloryba w słoiku z etykietą ma przypomina trochę produkt który można kupić w sklepach ale czy naprawdę chcemy jako ludzie zawłaszczać sobie cały świat?

 

Nikola Gajewska

Anna Marecka

Weronika Andrzejewska

Maurycy Baryga

Wiktoria Bukowy

Weronika Potok

Maria Dutkiewicz

Wiktoria Gazda

Comments are closed.