„eTwinning to społeczność szkół, uczniów i nauczycieli współpracujących ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Biorą w niej udział nauczyciele wszystkich przedmiotów, pracujący z uczniami w wieku 3-19 lat, w tym również bibliotekarze szkolni i pedagodzy, realizując online międzynarodowe projekty edukacyjne.
Program istnieje od 2005 wspierając innowacyjne działania nauczycieli z ponad 40 krajów”
W zeszłym roku nasze ryzosferowe sieci poszerzyły się o stałą współpracę ze szkołą podstawową nr 2 w Dąbrówce k. Poznania pod dyrekcją „ambasadora etwinningu” Tomasz Ordzy, wielokrotnego laureata Eurpejskiej Odznaki Jakości. W ramach Ryzosfery rozwijany jest międzynarodowy edukacyjny projekt: „Wild networking – WiFi of plants and fungi”, ze szkołami w Portugalii i Turcji . Uczniowie realizują wspólny projekt przy wykorzystaniu nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, opierając się na metodzie pracy STEAM (Science Technology Education Art & Mathematics).
Efekty pracy uczniów ze Społecznej Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce w ramach projektu „Wild networking…” można zobaczyć na dokumentacji wideo, na której znajdują się urywki z warsztatów programowania mikrokontrolerów Arduino oraz prezentacja wykonanego przez młodzież ekosystemu.
Opis projektu:
Plener artystyczny w ramach międzynarodowego projektu e-twinning „Wild networkig – WiFi of plants and fungi”.
Społeczna Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce.
16.09.2020 r
Plener artystyczny odbył się we wrześniu 2020 roku, realizowany był we współpracy z nauczycielami Szkoły Podstawowej w Dąbrówce i był częścią międzynarodowego projektu „Wild networkig – WiFi of plants and fungi”. Przestrzenią komunikacji i współpracy pomiędzy szkołami zagranicznymi i placówkami edukacyjnymi w Polsce jest platforma e-Twinning będąca częścią unijnego projektu Erasmus + Projekt ów porusza temat komunikacji roślin i grzybów w kontekście ekologii i zmian klimatycznych. Projekt opiera się na metodzie pracy STEAM łączącego w sobie zagadnienia z przedmiotów naukowych, technologii, edukacji, sztuki i matematyki, w której wszystkie powyższe dziedziny zostają zaprzęgnięte do poszerzenia perspektywy rozpoznania i rozwiązywania zadanych problemów i zagadnień.
Dokumentacja realizacji projektu


Więcej o postępach pracy można poczytać na stronie projektu
https://twinspace.etwinning.net/117816/home